Pages

tiistaina, tammikuuta 16, 2007

Onko bloggarin iällä merkitystä?

Ryhdyin miettimään sitä, että olisiko ikä merkityksellinen tieto tuossa kuvauslaatikossa? Onko iällä merkitystä valittaessa luettavaa Blogistanissa?

Vilkaisin hieman muiden blogeja. Uuteen kotiin muuttanut Celia ei näytä ikäänsä. Ally kertoo olevansa 30 vuotias. Yks tavallinen virtaska ja Leonoora ovat iättömiä. Tuomo on lähes 40 vuotias (mitä sekin sitten merkitsee).

Usein olen hämmästynyt joiden bloggareiden ikää, kun olen saanut ne salaa kuulla. Olen luullut jotakuta nuoremmaksi ja toista vanhemmaksi. Mitä siis ikä on? Kertooko se oikeastaan yhtään mitään muuta kuin sen, että montako vuotta on ollut hengissä? Henkistä kypsyyttä tai elämänkokemusten määrää se ei kerro.

Laitanko minä ikäni esille? Miksi laittaisin? Toisaalta, miksen laittaisi?

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Minusta sillä ei ole merkitystä, tosin hauskimpia ovat tuokiot kun joku pitkään blogannut viimein kertoo ikänsä.. siinä saattaa yllättyä :)

Anonyymi kirjoitti...

Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi, mutta ehkä sillä ei olekaan niin väliä. Tärkeintähän ei ole fyysinen ikä vaan henkinen. Sen kyllä huomaa toisen blogista nopeasti. Eivätkä ne aina ole lähelläkään toisiaan.
Tuli mieleen sellainenkin ajatus, että varmaan henkisesti samanikäiset mielellään lukevat ja tilaavat toistensa blogeja, koska he ymmärtävät toisiaan parhaiten. Ainakin minä luulen niin tekeväni.

Tuomo Lindgren kirjoitti...

Iällä ei ole kai muuta kuin suuntaa antavaa merkitystä. Ikää vasten kuitenkin tavalla tai toisella arvioi henkilön kirjoituksia. Nuorelle ihmiselle lukija asettaa erilaisia odotuksia kuin vanhemmalle.

Sanoo tänä vuonna pyöreitä vuosia täyttävä.

silumiini kirjoitti...

Eipä sillä iällä kai blogimaailmassa muuten sen kummemmin ole merkitystä, mutta se auttaa jotenkin kontekstoimaan, vähän samalla lailla kuin on tärkeää tietää jonkun ihmisen sukupuoli.

Allyalias kirjoitti...

Ikä on vaan numero... vai onko? Paha vastata kannattaako nimi ilmoittaa blogikansalle. Minulle siitä ei ole ollut mitään hyötyä tai haittaa.

HeidiR kirjoitti...

Allyalias. On siitä ollut hyötyä sinulle. Iästäsi. Minä ryhdyin seuraamaan sinun blogiasi myös siitä syystä, että olet samaa ikäluokkaa ja asut Oulussa. Ajattelin, että mitenhän maailman näkee samanikäinen äiti-ihminen kuin minä. Ja lisäksi ajattelin, että olisi kiva tavata joskus. ;)

Eli iällä ja paikkakunnallakin on joskus merkitystä.

Joten laitoin ikäni profiiliin. Se on 32 vuotta.

Anonyymi kirjoitti...

Yksi parhaista ystävistäni on minua 30 vuotta vanhempi. Vaikka iällä on väliä, persoonallisuus kuitenkin ratkaisee. Blogimaailmassa siis kirjoitustyyli ja kiinnostuksen kohteet.