Pages

torstaina, maaliskuuta 01, 2007

Kuusi omituista asiaa

Minä kerron itsestäni kuusi omistuista asiaa, koska Runotorstai on lomalla. Tämä meemi on kiertänyt nyt monissa blogeissa.

1. En koe herranpelkoa. Tämä ei tarkoita mitään Jumalanpelkoa tms, mutta minulla ei ala jännittää tai en muutu mielistelijäksi, jos seurassa ns. korkea-arvoisia henkilöitä. Luultavasti juttelen ja keskustelun ihan samalla tavalla vaikkapa presidentin kanssa kuin kenen tahansa muun kypsässä iässä olevan naisen kanssa. Tuosta taipumuksesta on ollut joskus hyötyä ja joskus haittaa riippuen siitä haluaako ns. korkea-arvoiset henkilöt mitään erikoiskohtelua. Ihmiset ovat ihmisiä. Toista voi arvostaa ja kunnioittaa, mutta ketään ei saisi mihinkään jalustalla laittaa yli-ihmiseksi tai jumalan asemaan.

2. Minulla on huono nimimuisti enkä muista ihmisten ammatteja. Tuosta on luonnollisesti haittaa uusien ihmissuhteiden synnyttämisessä. Kasvomuisti minulla on hyvä ja sitten muistan monet ihmiset lähes ikuisesti, kun opin yhdistämään kasvoihin nimen, jonkin muistisäännön perusteella.

3. En pelkää hiiriä, hämähäkkejä tai mitään muitakaan pörriäisiä. Hämähäkit ovat harmittomia ja kivoja asuinkumppaneita. Hiiret ovat muuten vain inhottavia, koska voivat kantaa tauteja. Mutta saatan kyllä koskea hanskat kädessä kuolleeseen hiireen, jos sellainen on sattunut hiirenloukkuun menemään.

4. En voi sietää verkostomarkkinoijia, puhelinmyyjiä tai liian innokkaita kaupparatsuja. Yritän kyllä ymmärtää, että onhan se yksi tapa tienata, mutta voisivat tehdä sen jossain muualla kuin minun läheisyydessäni.

5. Mitä yksinkertaisempi asia sitä vaikeampi minun on sitä tehdä pitkäjännitteisesti. Minä en siis sopisi liukuhihnatyöhön tai muuhun vastaavaan hommaan, jossa täytyy suorittaa jotain yksinkertaista napinpainamista kuitenkin niin, että siihen pitää keskittyä ja tilanteelle antaa koko huomio. Minulla tahtoo ajatus karata helposti filosofisiin ajatuksiin ja ongelmanratkaisuun monotonisissa tehtävissä. Mutta pistäkääpä minut rakentamaan nettisivut, niin siihen hommaanhan uppoaa täysin ja sieltä maailmasta ei pääse poiskaan.

6. En juo alkoholia ja en polta tupakkaa. Eikö se ole aika omituista näin nykyaikana?

4 kommenttia:

sahrami kirjoitti...

Minulla on ihan samoja omituisuuksia. :) Paitsi alkoholia juon joskus, lähinnä ruuan kanssa lasillisen punaviiniä.

Tuolta voi muuten halutessaan tehdä puhelinmyyntikiellon: http://www.ssml-fdma.fi/main_suoramarkkinointikiellot_puhelinrobinson.htm

Allyalias kirjoitti...

Olin tykkänään juomatta pari vuotta tuossa taannoin ja sain huomata että juomattomuuteni aiheutti huomattavia sosiaalisia ongelmia - kaikille muille kuin minulle. Ihmisten on tosi hankala ymmärtää jos ei ota yhtään paukkua ja ottavat sen usein tarkoituksellisena vastarannankiiskeytenä ja ilkeytenä.

Opinpahan kokemuksesta ainakin sen etten käyttäydy koskaan samalla tavalla (koska pahoin pelkään että ennen juomataukoa olin yksi noista taukeista)

HeidiR kirjoitti...

Sahrami: Minulla on puhelinmyyntikielto ja toimii, onneksi.

Ally: Niin, minä olen ollut juomatta odottaessani ja imettäessäni, joten ihmiset luulivat kuullessani uudesta elämäntavastani, että olen TAAS raskaana. Mutta onhan muitakin syitä olla juomatta. Eikä pääsyy todellakaan ole mikään ilkeily. Hassu ajatus. Mitäs jos minä syyttäisin seurassa juojia ilkeilystä sen takia, että he juovat minun kiusakseni? Höh...

Sami F kirjoitti...

Omituisia tapojako muka? Höh, eihän noista tavoista ollut yksikään omituinen. Paljon oudompaahan olisi esim. se, että joku pitäisi puhelinmyyjistä yms.